تاریخ: ۱۱:۳۷ :: ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
پیشرفت لرستان در گِرو حضور مدیران جوان، مومن و انقلابی است

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استارت توسعه، پیشرفت و سازندگی در کشور آغاز شد و لرستان بدلیل اینکه استان در معرض جنگ بود، سال‌های ابتدایی انقلاب از توسعه و پیشرفت باز ماند و پس از جنگ هم، هیچوقت اعتبارات بازسازی به این استان نیامد

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، امین پارسا- یا اگر آمد، مدیری نتوانست آنها را جذب کند و تنی زخمی، سهم لرستان از جنگ ۸ ساله بود و دولت‌های سازندگی و اصلاحات نتوانستند در این دیار اقدام موثری انجام دهند و چند صنعت فعال استان نیز با خصوصی‌سازی دولت اصلاحات از بین رفت، تا لرستان در بحث توسعه و پیشرفت از سایر استان‌های ایران جا بماند.

با شروع دولت نهم، شعار عدالت محوری و محرومیت‌زدایی بارقه امیدی شد برای لرستان و انصافا در حوزه ساخت راه، مسکن، مدرسه‌ و سد و… جهش قابل قبولی نصیب استان شد، ولی حفره عقب ماندگی آنقدر عمیق بود که برای مردمان این دیار چشمگیر نشد، دولت دهم نیز که درگیر نزاع‌های داخلی و انحراف شد، تا مردم بازهم امیدشان از دولتمردان همچون دولت‌های سازندگی و اصلاحات ناامید گردد، هرچند لازم به ذکر است که تنها توسعه لرستان در این سال‌ها رقم خورد.

دولت تدبیر و امید هم که برای لرستان نه آب داشت و نه نان، تمام مسائل کشور را به مذاکرات گره زد و لرستان بازهم در دولت تدبیر و امید دستاوردی جز کسب رتبه‌های نخست در تورم قیمت و اجاره مسکن، بیکاری، فقر و فلاکت و … نصیبش نشد.

تا اینکه دولت سیزدهم و شعارهایش پا در عرصه اجرایی کشور گذاشت، شعائر دولت نوید توسعه، عدالت و پیشرفت را برای لرستان می‌داد، حضور اولین استاندار بومی و توجه ویژه رئیس جمهور به لرستان و سفرهای پی‌در‌پی وزرا و مدیران کشوری به لرستان همه و همه بار دیگر شعله‌های امید را در دل مردم روشن کرد.

لرستان سال‌ها بجای چرخش نخبگان شاهد چرخش مدیران بود، مدیرانی که از ابتدا تاکنون در دولت‌های مختلف تنها سمت عوض می‌کردند و همیشه در صحنه بودند، اما این‌بار استاندار دولت سیزدهم تابوی مدیران تکراری در لرستان را شکست و برای اولین بار در این استان فرصت خدمت را به جوانان داد، هرچند قابل پیش‌بینی بود که این تصمیم فرهاد زیویار با واکنش تند اطرافیان مدیران سنتی و سیاسیون مسن قرار گیرد ولی زیویار نشان داد برای انجام شعائر، برنامه‌ها و اهداف دولت در لرستان نه با کسی تعارف دارد و نه اهل باج‌دادن است و بدون ترس و با قدرت پای تصمیم خود ایستاد.

انتصاب یک جوان با ویژگی‌های شعائر دولت در سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، پنجره‌ جدیدی در مدیریت لرستان گشود تا جوانان جبهه انقلاب، با انگیزه‌تر از همیشه برای توسعه و پیشرفت این استان گام بردارند.

هرچند هجمه همه جانبه برخی از سیاسیون سنتی و اطرافیان مدیران مسن که جایگاه‌های چهل و چند ساله خود را در خطر می‌بینند بیش از انتظار با سرعت و قدرت شروع شد، اما مجید منعمی در اولین نشست خود با اهالی رسانه نشان داد با قدرت جوانی و تجربه، پای در میدان مدیریت گذاشته است.

حضور ۱۵ ساله مجید منعمی در نهاد ریاست جمهوری و نشست و برخاست او با سیاسیون کارکشته ایران اسلامی نشان می‌دهد او در کنار جوانی، دارای تجربه بالایی است و با برنامه آمده است تا علاوه بر تحول در ساختار سنتی امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی لرستان، روح تازه‌ای را در کالبد تقریبا بی‌جان این حوزه بدمد.

حال انتظار می‌رود، استاندار لرستان با همه توان پای این تصمیم، انتصاب و ساختارشکنی بایستد، چرا که ایجاد تحول، آن هم در حوزه‌ای که همیشه سهم کهنه‌کاران سیاست بوده است، تاوان دارد ولی قطعا مردم و جوانان مومن و انقلابی تا زمانی که این تصمیمات بر پاشنه صحیح بچرخد و اهداف نظام و دولت را مد نظر داشته باشد، از آن حمایت می‌کنند و در برابر زیاده‌خواهی و فرصت طلبی برخی سیاسی‌کاران خواهند ایستاد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید