کاندیدای شورای اسلامی شهر خرم آباد:
تاریخ: ۸:۱۴ :: ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
چالش‌ها و راهکارهای دستفروشی در خرم‌آباد/ پرهیز از برخورد قهری با دستفروشان

سردبیر خبرگزاری ایکنا لرستان با تاکید بر لزوم ساماندهی دستفروشان خرم‌آباد و پرهیز از کاغذبازی در این خصوص گفت: چرایی ریشه‌های ورود مردم به دستفروشی واکاوی شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، امین زینی‌وند، کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهرستان خرم آباد، در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش گسترش دست‌فروشی در شهرستان خرم‌آباد، اظهار کرد: شرایط خاص اقتصادی حاکم بر مملکت و شیوع ویروس کرونا باعث شده است برخی از جامعه کم درآمد به این شغل سوق داده شوند

مدیر خبرگزاری ایکنا لرستان گسترش دست فروشی در خرم‌آباد را ناشی از رشد مفرط و افسار افسارگسیخته بیکاران، عدم اشتغال و توزیع نامناسب امکانات شهری دانست و یادآور شد: رفع و دفع این معضل اجتماعی نیازمند اصول و تدوین برنامه ریزی‌های هوشمندانه اقتصادی میان مدت و بلند مدت در سطوح گسترده‌تری است.

سردبیر هفته‌نامه تکرو به استقرار دست‌فروشان خرم‌آباد در منتهی‌الیه بلوار بهارستان در جنوب و بلوار ولایت در شمال خرم‌آباد گریزی زد و با تاکید بر بزوم ساماندهی دستفروشان گفت: ساماندهی دستفروشان و استقرار آنها در مناطق مشخص از سوی نهادهای نظارتی و شهری نیز می‌تواند در کاهش و محدودتر کردن مشکلات و تبعات این گونه مشاغل در سطح شهر تا حدودی موثر واقع شود.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر خرم آباد تشکیل اتحادیه دستفروشان، تدارک و اعمال برخی ضوابط و مکانیسم‌های مورد نیاز برای دست فروشان را راهکار برون‌رفت از مشکلات و گسترش بدون ضابطه این شغل اعلام کرد و ادامه داد: باید برای دستفروشان شناسنامه فعالیتی و هویتی صادر شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس هیات مذهبی کشور با بیان اینکه گاهاً شاهد صحنه های زننده و تاسف بار در برخورد با دستفروشان هستیم، افزود: برخورد با فعالیت دستفروشان خارج از چارچوب حقوقی نباشد و به هیچ وجه حرمت آنها خدشه‌دار نشود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید