گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۳۱ :: ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
۸ سال از کلنگ زنی برج‌های دوقلو می‌گذرد/ حادثه‌ای تلخ متروپل در کمین لرستان است

بی توجهی به نکات ایمنی و رها شدن پروژه برج های دوقلوی خرم‌آباد موجب ایجاد نگرانی برای وقوع حادثه ای مشابه متروپل شده است و بر همین اساس ضرورت دارد هر چه سریع تر اقدامات ایمنی لازم در این زمینه صورت گیرد.

پایگاه خبری سنگ‌نوشته، یادداشت- حوالی سال ۹۳ بود که کلنگ احداث برج های دوقلوی خرم‌آباد به زمین زده شد. قرار بود این پروژه که در آن زمان گفته‌ می‌شد از نظر مالی مشکلی ندارد در کوتاه ترین زمان ممکن و ظرف مدت ۳ سال به بهره برداری برسد، اما این پروژه نیز به مانند بسیاری دیگر از پروژه‌های عمرانی در خرم‌آباد خیلی زود اسیر مشکلات و اختلافات بین دستگاهی شد تا کماکان سرنوشت آن در هاله‌ای از ابهام باقی بماند.

اکنون با گذشت حدود ۸ سال از کلنگ زنی برج‌های دوقلو، متاسفانه روند احداث این پروژه به وقفه طولانی مواجه شده و معلوم نیست کی قرار است شاهد آغاز مجدد عملیات تکمیل پروژه باشیم.

اما نکته‌ای که این روزها مورد توجه ویژه مردم و رسانه‌ها قرار دارد مربوط به خطر وقوع حادثه‌ای تلخ در برج‌های دوقلو به واسطه سرگردانی ماشین‌آلات و جرثقیل‌های بزرگ این پروژه است.

طی ماه‌های اخیر و با تعطیلی پروژه شاهد هستیم که ماشین آلات و جرثقیل‌های بزرگ این پروژه سرگردان و رها شده‌اند و بعضا با وزش باد جابه‌جا می‌شوند.

بسیاری از مردم و رسانه‌ها هشدار داده‌اند که با رها شدن این جرثقیل‌های غول پیکر ممکن است حادثه‌ای تلخ همانند متروپل در لرستان رخ دهد؛ موضوعی که نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه‌ خرم‌آباد نیز نسبت به آن هشدار داده است.

درست است که پروژه برج‌های دوقلو سردرگم مانده و بین پیمانکار و شوری شهر و شهرداری اختلاف نظر جدی وجود دارد، اما در هر صورت حفظ امنیت جانی شهروندان و پیشگیری از حوادث ناگوار موضوعی نیست که در حاشیه این اختلافات به فراموشی سپرده شود و به مباحث ایمنی آن توجه نشود.

در هر صورت از مسوولان انتظار می‌رود حال که حساسیت‌ها در این خصوص افزایش یافته است و مردم، رسانه‌ها و نماینده ولی فقیه در استان خواستار توجه به ناایمن بودن تجهیزات و جرثقیل‌های غول پیکر برج‌های دوقلو هستند، مسوولان و متولیان امر نیز تا پیش از وقوع اتفاقی ناگوار جلوی اقدامات لازم را انجام دهند.

سعید سرشار

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید