تاریخ: ۹:۰۹ :: ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
تعیین تکلیف برج های دوقلوی خرم آباد طی ۲ ماه آینده

طرح موسوم به برج های دوقلوی خرم آباد در مراحل اولیه عملیات اجرایی از ادامه روند ساخت بازمانده و پس از 10 سال مقابل چشم شهروندان به تمثالی از پروژه های ناموفق تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته- به نقل از ایرنا برج های دوقلوی خرم آباد یکی از عمده ترین پروژه های عمرانی مرکز لرستان است که قرار بود علاوه بر تاثیرگذاری در مبلمان شهری سهم قابل توجهی جهت رونق اقتصادی شهر داشته باشد که متاسفانه عملیات اجرایی آن نه تنها مدت زیادی از برنامه اصلی بازمانده بلکه به یکی دیگر از طرح های نیمه تمام در شهر تبدیل شده است.

عملیات اجرایی برج های دوقلوی خرم آباد اوایل سال ۹۳ به عنوان یک ابرپروژه عمرانی در این شهر آغاز و براساس برنامه ریزی اولیه مقرر شد این برج ها سال ۹۷ آماده بهره برداری شوند که با تعطیلی این طرح اکنون پس از ۱۰ سال روزگار را در رکود و تعطیلی سپری می کند تا هر شهروندی که از کنار این طرح به ظاهر مدرن و پررونق عبور می کند با نگاهی پرافسوس به مسیر خود ادامه دهد.

پروژه برج های تجاری مسکونی کیو در شمال خرم آباد در زمینی به مساحت ۱۷هزار و ۳۰۰ متر مربع، زیربنای ۱۵۸ هزار متر مربع با هدف احداث ۳۰ طبقه به نام مرتفع ترین پروژه مسکونی لرستان با طراحی سالن اجتماعات و کنفرانس، کافی شاپ و رستوران، سالن های ورزشی، مرکز خرید و محوطه سازی کم نظیر آغاز و گفته شد با رعایت بالاترین استانداردهای ساخت و ساز در دست احداث است.

بخش مسکونی برج ها با ۳۵۴ واحد ۱۲۰، ۱۵۰، ۱۹۵، ۲۰۰ و ۲۰۵ متری طراحی شده و یک هزار و ۲۳۴ واحد پارکینگ از دیگر ویژگی های تعریف شده این طرح است که با مشارکت ۲۵ درصدی شهرداری خرم آباد و ۷۵ درصدی گروه سرمایه گذاری عمران و ساختمان معین کوثر اجرایی شد.

نماینده کارفرمای طرح برج های تجاری مسکونی کیو خرم آباد هشتم آذرماه ۹۴ به خبرنگاران گفته بود طرح ۲۰ درصد پیشرفت دارد که با ادامه روند کنونی تا مهرماه ۹۶ بخش تجاری و تا پایان مهر۹۷ تمام این طرح احداث و تکمیل می شود اما اکنون این طرح بزرگ عمرانی کنار دریاچه گردشگری کیو در خاموشی مطلق فرو رفته است و علاوه بر شهروندان خرم آباد، گردشگران این فضای تفریحی را نیز آزرده خاطر می کند.

حالا تکمیل این پروژه عمران شهری یکی از مهمترین مطالبات چندین ساله مردم مرکز لرستان است تا همچون دیگر طرح های ناکام این شهر از جمله “هتل صخره ای” مسیر ناکامی و فرسودگی را سپری ننماید.

تعیین تکلیف برج های دوقلوی خرم آباد طی ۲ ماه آینده

شهردار خرم آباد گفت: پروژه برج های دوقلوی خرم آباد به زودی تعیین تکلیف و عملیات اجرایی این طرح تا ۲ ماه آینده از سرگیری می شود.

داریوش بارانی بیرانوند گفت: مردم به نوع قرارداد، بلاتکلیفی طرح و چشم انداز نامناسب آن انتقاد دارند و شهرداری نسبت به تعیین تکلیف قطعی سهم خود مکلف شده است در عین حال طی ماه های اخیر چندین هلدینگ توانمند برای فعالیت در این طرح اعلام آمادگی داشته اند.

وی با بیان اینکه اتفاقات حوزه شهری و شهرداری باید در سطح جامعه مشخص باشد ادامه داد: اکنون طرح در مرحله قیمت گذاری است و کارشناسان طرفین انتخاب شده اند که با انجام این مراحل در مدت ۴۰ روز می توان طرح را تعیین تکلیف و تعیین سهم کرد هرچند سهم شهرداری در طرح برج های دوقلو حدود هزار میلیارد تومان است.

شهردار خرم آباد گفت: به محض تعیین سهم شهرداری در این طرح، شرکت اجرایی جدیدی انتخاب خواهد شد که تلاش می شود عملیات اجرایی، با توافق جدیدی به نفع شهر خرم آباد از سرگرفته شود.

بارانی بیرانوند افزود: مشکلاتی در خرم آباد وجود دارد و پروژه های نیمه تمام، تکمیل نشده و طرح های معوق و سرمایه های بالقوه نیز بسیار است که با مدیریت توانمند می توان این ثروت ها را تبدیل به اشتغال کرد تا مردم از رونق اقتصادی این طرح ها بهره مند شوند.

برج های خرم آباد، دوقلوهای نوپایی که از قد برافراشتن بازماندند

تکمیل برج‌های دوقلوی خرم‌آباد، نیازمند همکاری مسوولان استانی

مدیرعامل گروه معین کوثر گفت: تکمیل پروژه برج‌های دوقلو خرم‌آباد نیازمند همکاری و برطرف شدن موانع از سوی مسوولان لرستان است.

حسین زاهدی اظهار کرد: در ۱۸ ماه گذشته با تغییر مدیریت گروه معین کوثر، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت اما پروژه برج های دوقلو یک معضل اجتماعی در خرم‌آباد تبدیل شده و دغدغه‌ مردم محسوب می‌شود و از عموم مردم این شهر به دلیل عدم اجرای تعهدها، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: این پروژه در سال ۱۳۹۴ با قراردادی بین شرکت گروه معین کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری خرم‌آباد آغاز شد که تهیه زمین و پروانه سهم شهرداری و آورده و ساخت بر عهده معین کوثر بود.

زاهدی افزود: این پروژه باید در ۱۱ طبقه مسکونی ساخته می‌شد اما پس از مدتی به ۱۹ و پس از آن به ۳۰ طبقه ارتقا یافته است.

وی اظهار کرد: این پروژه متاسفانه هیچگونه مطالعات امکان سنجی نداشت و پیوست فرهنگی، اجتماعی هم ندارد که این مهم اولین نقد وارد شده به این طرح می باشد همچنین ملاحظاتی در خصوص آب، برق و گاز و ترافیک مجموعه‌ صورت نگرفته است.

مدیرعامل گروه معین کوثر گفت: تا سال ۹۷ حدود ۱۲۰ میلیارد تومان برای پروژه برج های دوقلو هزینه شده است و طبق قرارداد باید یک دانگ پروژه به معین کوثر تعلق می‌گرفت که انجام نشده و با آغاز اختلافات، استاندار و مسوولان وقت وارد موضوع شدند.

زاهدی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل توقف این پروژه مسایل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لرستان می‌باشد همچنین در دیدارهای مختلف با مسوولان از جمله استاندار و نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان شد باید به قرارداد اولیه بازگردیم و همان ۱۱ طبقه ایجاد شود بنابراین حکم قانونی در خصوص ادامه روند پروژه ضروری است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید