تاریخ: ۱۱:۱۶ :: ۱۳۹۸/۱۰/۰۳
آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری مسیر خرم آباد به پلدختر

مراسم کلنگ زنی فاز دوم اجرای پروژه فیبر نوری مسیر خرم زال به پلدختر به طول 115کیلومتر توسط مخابرات منطقه لرستان با حضور کاظمی نماینده محترم مردم شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی ، مهندس قاسمی مدیر مخابرات منطقه لرستان ، بخشدار ، مدیران ارشد مخابرات منطقه و جمعی از مسئولین محلی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مهندس قاسمی مدیر مخابرات منطقه گفت: با توجه به تأکید وزیر ارتباطات و مدیر عامل شرکت مخابرات ایران ، بر توسعه هرچه بیشتر ارتباطات در مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق روستایی و شهری، اجرای پروژه فیبر نوری مسیر خرم‌¬زال به پل‌دختر از محل طرح USO آغاز شده است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان افزود : این پروژه در چهار قطعه طراحی گردیده و ۲۱ سایت تلفن همراه اپراتورهای دیگر را در مسیر پوشش میدهد و مقدمه ای برای ارائه خدمات نسل سوم ، چهارم و پنج تلفن همراه در این منطقه می باشد.

وی با اشاره به اینکه فیبر نوری بهترین و پرسرعت‌ترین بستر برای انتقال اطلاعات با پهنای باند بالا است و با تکمیل این پروژه خدمات و سرویس های مخابراتی ارتقاء پیدا می کنند افزود: این پروژه در مسیری به طول ۱۱۵ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال برآورد اولیه در قالب طرح USO توسط مخابرات منطقه لرستان از عوارضی سمت خرم‌آباد اتوبان خرم¬‌زال تا شهرستان پل‌دختر انجام می گردد.

در ادامه کاظمی نماینده محترم مردم شهرستان پلدختر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مدیران و کارکنان مخابرات منطقه لرستان گفت : یکی از مطالبات جدی مردم شهرستان پلدختر بحث ارتباطات و مخابرات می باشد که با اجرای این پروژه تعداد ۲۴۱ روستا تحت پوشش شبکه ثابت و سیار با پهنای باند بالا قرار خواهند گرفت و روستاهایی هم که دارای پوشش نامطلوبی هستند نیز تحت پوشش شبکه های پرسرعت قرار خواهند گرفت.

کاظمی با اشاره به مزایای این طرح مانند افزایش ظرفیت ارتباطی در روستاها، ارتقا خدمات اینترنتی پرسرعت ثابت و سیار و دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات گفت: توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و همچنین خدمات ارتباطی در مناطق روستایی سبب ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و همچنین افزایش سطح خدمت‌رسانی تمامی دستگاه‌های اجرایی به مردم این مناطق خواهد شد.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید