رییس اتاق اصناف مرکز لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۲۳:۰۵ :: ۱۴۰۱/۰۲/۲۵
مردمی‌سازی یارانه‌ها موجب انسداد رانت و فساد است/ اصناف حق احتکار و گران‌فروشی ندارند

عصر امروز جلسه مسئولین مرتبط با مردمی سازی یارانه‌ها با روسای اتحادیه مرکز استان در اتاق اصناف مرکز لرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، در این نشست حشمت رحیمی رییس اتاق اصناف مرکز لرستان ضمن تشریح وضعیت فعلی بازار و همراهی مدیران واحدهای صنفی و روسای اتحادیه ها و نیز هئیت رییسه اتاق اصناف با مجریان طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها، این اقدام دولت را گامی مثبت به منظور انسداد رانت و فساد دانست و تاکید کرد: هدف از این جلسه بیان نکته‌نظرات روسای اتحادیه‌های مرکز استان در خصوص وضعیت بازار و نرخ‌گذاری بعضی از اقلام با هدف جلوگیری از احتکار و افزایش بی‌ضابطه قیمت‌ها است.

در ادامه القاصی رییس سازمان تعزیرات حکومتی استان گفت: افزایش قیمت بدون ضابطه تخلف است و برخورد‌های تعزیراتی در خصوص تخلفات متصدیان واحدهای صنفی از لحاظ کمیت افزایش یافته است و خواستار ثباتی قانونمند و پرهیز از اقدامات هیجانی در بازار هستیم.

مهندس شاهرخی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز نسبت به تشریح مردمی‌سازی یارانه‌ها، شرایط منطقه‌ای و لزوم اجرای جراحی اقتصادی و پرداخت یارانه هدفمند به‌صورت مستقیم به مردم تاکید کرد.

سرهنگ بشارتی رییس اماکن استان هم گفت: اصناف از بدو انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تاکنون همگام با سیاست‌های حاکمیت حرکت نموده اند و نقش مهمی در عرضه و تقاضا ایفا می‌کنند که نیاز است در این شرایط افکار عمومی را با زوایای مهم این طرح آشنا کرده و اعتماد سازی کنند و با ارشاد تعداد قلیل احتکارکنندگان احتمالی، این امانت را در راه خدمتگزاری هدایت کنند.

در ادامه سرکارخانم شاداب فر رییس سازمان اقتصاد ودارایی استان ابراز کرد : قبلا یارانه به عده خاصی تعلق می‌گرفت اما الان  مستقیم به مردم و مصرف کننده داده می‌شود و اصناف در این برهه بایستی دولت را یاری کنند.

در خاتمه این جلسه دکتر جعفری رییس سازمان صمت استان نیز به سابقه طرح هدفمند‌سازی یارانه ها اشاره کرد و فواید طرح فعلی را در کمک مستقیم به مردم  با هدف جلوگیری از رانت و فساد اقتصادی دانست و تاکید کرد: خواستار تعادل در بحث نرخ‌گذاری ها با در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان هستیم.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید