رکورد نوسازی مدارس لرستان در تعمیر مدارس سیل زده:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۲۱ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
۲۱۶مدرسه آسیب دیده از سیل  اخیر ظرف مدت ۴۰روز تعمیر شد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، زینی وند مدیر آموزش و پرورش استان ، حیدری مدیر کل نوسازی مدارس و مدیران مناطق مختلف آموزش و پرورش های استان برگزارشد ، محمدرضا حیدری ، با بیان اینکه سرانه […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور دکتر حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش ، زینی وند مدیر آموزش و پرورش استان ، حیدری مدیر کل نوسازی مدارس و مدیران مناطق مختلف آموزش و پرورش های استان برگزارشد ، محمدرضا حیدری ، با بیان اینکه سرانه متوسط استاندارد فضای آموزشی در جهان ۸.۳۹ متر مربع و در کشور ۵.۲۱ می باشد افزود: در لرستان ۴ هزار و ۷۸۲ فضای براساس شناسنامه فنی با ۱۳ هزار و ۷۳۵ کلاس درس در استان وجود دارد که از این تعداد یکهزارو۲۸۸ مدرسه تخریبی و ۸۴۵ مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارد.

حیدری گفت: سیل ویرانگر باعث شد ۴۲۳ فضا آسیب و تخریب شوند که از این تعداد ۱۱۳ باب تخریب و ۳۱۰ باب آسیب دیده اند.

وی اظهار کرد: از ۴۲۳ فضا آسیب دیده و تخریبی ۲ هزار و ۱۶۸ کلاس درس در سیل اخیر آسیب دیده اند و تفاوت استان لرستان با استان های سیل زده دیگر در اینجا مشخص می باشد.

حیدری با اشاره به آمار سیل اخیر افزود:
۲۳۲ میلیارد تومان در بخش زیرساخت های تعلیم و تربیت خسارت وارد شده است
۱۰۰ میلیارد تومان به تجهیزات آسیب وارد شده است.
از ۱۱ شهرستان لرستان متناسب با ۲۲ منطقه آموزشی تحت‌تاثیر سیل قرار گرفته‌اند.
با توجه به توزیع ۱۰۰ کانکس در مناطق سیل زده به ۶۲ کانکس نیاز داریم .
در بحث قرارداد های احداثی و تعمیراتی تا الان ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده است

مدیرکل نوسازی و مدارس لرستان بیان کرد: مدارس تخریبی به ترتیب دوره، ۸۵ مدرسه ابتدایی، ۸ مدرسه متوسطه اول و ۲۰ مدرسه متوسطه دوم در استان می باشد.

وی تصریح کرد: ۲۱۶ مدرسه تعمیری در سیل اخیر در طول ۴۰ روز کار تعمیر آن انجام شده‌اند که این خود در کشور بی سابقه بوده است و تا اول مهر از سهم استانداردسازی مابقی مدارس که نیاز به تعمیر دارند به بهره برداری خواهند رسید.

وی گفت:از ۱۳ هزار و ۷۳۵ کلاس درس،۳ هزارو ۹۱۸ مدارس با سیستم گرمایشی استاندارد، ۲ هزارو ۸۳۵ کلاس استاندارد سازی نشده از قبل و ۶ هزارو ۹۸۲ کلاس فاقد سیستم گرمایشی استاندارد می باشند.

حیدری در پایان افزود:به صورت شبانه‌روزی پروژه ها در دستور کار قرار دارند و انشاالله سعی بر این است که تا اول مهرماه به بهره برداری برسند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید