گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۰۶ :: ۱۴۰۰/۱۲/۰۲
راه حل قطعی برون رفت از معضلات اقتصادی کشور ، موضوع تولید است

عضو کمیسیون کشاورزی، اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان لرستان تاکید کرد: راه حل قطعی برای برون رفت از معضلات اقتصادی کشور ، موضوع تولید است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، علی محمدی فر، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن در خطبه های پیش از نماز جمعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با احاطه و اشراف کامل بر مسائل کلان کشور، هوشمندانه و مطابق با و وضعیت موجود جامعه شعار سال ۱۴۰۰ را “تولید ، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها ” نامگذاری کردند.

وی افزود: اقتصاد و معیشت، مهمترین مسئله کشور است و مقام معظم رهبری مسئله اصلی مردم را بیکاری جوان ها و معیشت طبقات ضعیف جامعه می داند.

محمدی فر با تاکید بر اینکه راه حل و آدرس قطعی برای برون رفت از معضلات اقتصادی، موضوع تولید است ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴۳ سال اخیر دستاوردهای بی نظیری در حوزه صنعت، کشاورزی ،هسته ای ، نظامی ، هوافضا ، نانو تکنولوژی و پزشکی داشته است و دنیا به این پیشرفت ها اقرار می کند به نحوی که مطابق آمارهای جهانی ، ایران در تولید سیمان رتبه هشتم جهان و در تولید سرامیک رتبه پنجم جهان را داریم، ایران که قبل از انقلاب ناتوان از تولید شیلنگ و سیم خاردار بود ، امروز به عضو موثر باشگاه های هسته ای ، فضایی ، نانو و فناوری موشک های دور برد تبدیل شده است ،البته در برخی از حوزه ها مانند صنعت خودرو نیازمند بازنگری و ارتقاء کیفیت محصولات مطابق شان ملت بزرگ ایران هستیم.

این اقتصاد دان گفت: مطابق اسناد و بناها و لوح های کشف شده در شهر کوهنانی (۱۲۰ اثر تاریخی و طبیعی) این دیار با اصالت و تاریخی از هزاران سال دارای رونق اقتصادی است و حکومت های محلی در آن مستقر بوده اند.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن اضافه کرد: از سال ۱۳۰۶ ادارات و ارگان های مانند بانک ، پست ، پاسگاه انتظامی و… در آن مستقر بوده اند که نشان از قدمت و اصالت این دیار دارد.

محمدی فر افزود: مطالبه گری همواره موثر و راهگشا بوده و در قضیه مصوب شدن احداث سد معشوره در سفر ریاست محترم جمهوری این مهم بر همگان ثابت شد.

وی اظهار کرد: سه خواسته اصلی مردم کوهنانی که شامل؛ ارتقاء سیاسی بخش کوهنانی به شهرستان، احداث سد خسرو آباد و احداث سردخانه ۵ هزار تتی می بایست مورد توجه و اجابت مجلس و دولت انقلابی قرار گیرد و عملیاتی شود تا این منطقه که پتانسیل های اقتصادی نظیر دارا بودن بزرگترین انارستان متمرکز کشور و قرار گرفتن در کنار سد سیمره و زمین ها حاصلخیز و نیروی انسانی توانمند را دارد، در مسیر رونق و توسعه قرار گیرد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید