گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۲۴ :: ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
اعتیاد؛ تهدید کنندهٔ سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه

مدیرکل بهزیستی لرستان تاکید کرد: اعتیاد عامل بسیار جدی و تهدید کنندهٔ سلامت اجتماعی، معنوی و فرهنگی جامعه شمرده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این جلسه با حضور مدیر کل بهزیستی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) ، امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی انتظامی، شورای شهر خرم آباد، بنیاد شهید و ایثارگران، ورزش و جوانان کمیته امداد امام خمینی (ره)، تعاون کار و رفاه اجتماعی، اتاق اصناف و زندانها در سالن جلسات بهزیستی استان برگزار شد.

در این جلسه بر پیگیری مصوبات جلسه قبل، تشریح و بررسی موضوع تفاهم نامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری با دستگاههای اجرایی کشور با موضوع پیشگیری از اعتیاد و همچنین ارائه گزارش در خصوص قراردادهای منعقد شده دبیر خانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با صدا و سیمای مرکز استان تاکید شد.

دکتر یاری مدیر کل بهزیستی لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که اعتیاد عامل بسیار جدی و تهدید کنندهٔ سلامت جسمی، روانی، اجتماعی، معنوی و فرهنگی جامعه شمرده می‌شود و باید برای مبارزه با این بلای خانمان سوز همه دست به دست هم بدهند و دستگاه‌های فرهنگی نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه، نهادهایی مثل رسانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و هنری و دینی هم می‌توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند و باید در این راستا تقویت شوند، گفت: به راستی مصرف مواد مخدر یک آسیب اجتماعی بزرگ است و متاسفانه در ایران و بسیاری از کشورها، عده بسیاری از مردم وارد و درگیر مساله مواد مخدر می‌شوند. که بیرون آمدن از این جریان به سادگی میسر نمی‌شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید