تاریخ: ۱۳:۰۴ :: ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
باز هم دل زن ایرانی شکست

حذف دختران از عکس روی جلد کتاب ریاضی سوم دبستان با هجمه زیادی از سوی دوستان و شهروندان مواجه شد اما چه فایده که این دادخواهی فقط محدود به عالم‌مجازی ست و در واقعیت باز هم شکستن دل زن ایرانی ادامه دارد...

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت_ اولین بار نیست که در کشور ما زنها را نادیده گرفتند. چقدر ادعای روشنفکری ایران نم کشیده است که هیچگاه توانایی و موفقیت زنان را ندیدند و زن را دو دسته کردند یا همسری برای مردان یا دوست دختری برای مردان! چرا اینهمه خشونت نسبت به جنس زن وجود دارد؟ قبول داریم زنها مثل دهه های چهل و پنجاه کتک‌نمیخورند یا صرفا کهنه شور و کارگر مطبخ نیستند. اما توقعات زنانه واژگون شده است. زنان امروز مردانه اجاره مسکن را پرداخت می کنند. مثل مردها در پرداخت اقساط و هزینه های زندگی مشارکت دارند. مردانه کار می کنند و اگر بخواهند زنانه، تنهایی قدم بزنند باید صد جور توهین و جملات افسوس بار بشوند. اگر از فرط خستگی کار و بی کفایتی حقوقشان با تنهایی شان یک‌قهوه شریک‌شوند، کافه چی شماره تلفنش را توی فنجانش می گذارد! اگر رانندگی کند باید استهزا بشنود! اگر تصادف کند بیشتر! اگر متنوع خرید کند،متهم است. اگر شاد باشد و شاد بپوشد، ولخرج و بی فکر است. اگر سکوت کند و توی اجتماع نباشد افسرده است. اگر به همه احترام بگذارد و لبخند بزند، سبک است. اگر زیبا باشد محکوم است به شنیدن یکجور اراجیف. اگر زشت باشد باز هم متهم است به شنیدن یکجور اراجیف! اگر اعتراض کند غرغروست.اگر سکوت کند ضعیفه است! زنها مقابل اجتماع و مشکلات ضعیف نیستند جز دلی که جامعه ایران از آنها می شکند!

نرگس سپه وند
مدیر پایگاه خبری سنگ نوشته

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید

نظرات کاربران (2)

  1. سجاد

    واقعا درسته و نمیدونم چرا تو دنیایی که داره رو به جلو میره کشور ما داره هر روز بیشتر از دیروز پسرفت میکنه. ما آقایون اگه میخوایم جامعه پیشرفته ای داشته باشیم ناچاریم بپذیریم بعضی کارها رو باید به خانم ها سپرد و باید بپذیریم که ما مردها فقط نیمی از بشریت هستیم.نیمه ای که به دست اون نیمه ی دیگه به دنیا اومدیم ، راه رفتن یاد گرفتیم، رشد کردیم و الان هم وابسته ایم!!

    • sangneveshte

      سلام
      سپاس از اعمال نظرتون