گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۲۵ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
برگزاری کارگاه آموزشی تکالیف مالیاتی پزشکان در اداره کل امور مالیاتی لرستان

صبح روز شنبه یازدهم خردادماه، کارگاه آموزشی “تکالیف مالیاتی پزشکان ” با همکاری سازمان نظام پزشکی و با حضور جمعی از پزشکان در محل سالن اجلاس اداره کل امور مالیاتی استان لرستان برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، این کارگاه آموزشی با عنوان آشنایی با مقررات مالیاتی در منابع مالیات‌های مستقیم و ارزش‌افزوده و با هدف رفع مشکلات مالیاتی پزشکان در سراسر استان با ساز و کار قوانین مالیاتی و با حضور ۲۰ نفر شرکت‌کننده برگزار شد.

در این جلسه بازوند رئیس گروه حسابرسی مالیاتی شهرستان خرم آباد و مدرس دوره با اشاره به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم ابراز داشت: دستورالعمل مالیات مقطوع امسال شامل صاحبان مشاغل گروه سوم که مجموع فروش کالا و خدمات آنها در سال ۱۳۹۷ حداکثر سی برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم (مبلغ ۸۲۸ میلیون تومان) باشد، در صورت تکمیل و ارسال فرم موضوع این دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور قرار داده شده، از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات های مستقیم معاف می باشند.

وی در خصوص نحوه تعیین و پرداخت مالیات مقطوع گفت: براساس این دستورالعمل، مالیات صاحبان مشاغل بابت عملکرد سال ۱۳۹۷، بر مبنای مالیات قطعی عملکرد سال ۱۳۹۶ به صورت مقطوع تعیین شده; به این صورت که مودیان با میزان مالیات قطعی تا ۲۵ میلیون ریال، بدون افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین گردیده است.

بازوند اضافه کرد: بر این اساس، همچنین مودیان با میزان مالیات قطعی بیش ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال با ۵ درصد افزایش، مودیان با میزان مالیات قطعی بیش از ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال با ۹درصد افزایش و مودیان با میزان مالیات قطعی بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال با ۱۵ درصد افزایش نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۶ تعیین شده است.

گفتنی است در پایان، این کارگاه با پرسش و پاسخ حاضرین ادامه یافت و شرکت کنندگان به تبادل نظر پیرامون چگونگی تکمیل اظهارنامه و کیفیت اجرای قوانین مالیات های مستقیم و ارزش افزوده پرداختند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید