گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۰:۳۵ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
در سامانه اوقاف و امورخیریه ۸۰۰ نیت خیر وجود دارد

هم اکنون حجت الاسلام طباطبایی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گفت: وقف و انفاق یکی از سنتهای زیبا و پسندیده می باشد که در سایر ادیان و دین مبین اسلام بسیار سفارش شده است‌. وقف در عین ثواب و پاداش دارای برکاتی ست که متوجه خود شخص و جامعه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیرکل اوقاف و امور خیریه در ادامه به تشریح برنامه های اوقاف و امور خیریه در هفته وقف پرداخت و افزود: وظیفه اوقاف حفظ، نگهداری و تبلور موقوفات می باشد.

در ادامه این جلسه حاج آقا عباس زاده معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان لرستان بیان داشت: در سامانه اوقاف و امور خیریه، حدود ۸۰۰ نوع نیت خیر وجود دارد که ما مجری اجرای این نیات خیرخواهانه هستیم.

عباس زاده تشریح کرد: محور مهمترین برنامه های در نظر گرفته در اوقاف شامل: اجرای همایشات در راستای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی، آزادسازی زندانیان،کمک به سیل زدگان، کمک به دانش آموزان، کمک به فقرا و نیازمندان، تامین کمک هزینه جهیزیه، ساخت و ساز مساجد، اعزام چهل مبلغ از قم به استان به مناسبت هفته وقف، برگزاری چهار همایش تحت عنوان یاوران وقف در سطح شهرهای استان، برپایی نمایشگاه وقف، برپایی ایستگاه های تبلیغاتی جهت ترویج فرهنگ‌وقف، غبارروبی مزار شهدا و زنگ انشا به مناسبت هفته وقف در مدارس می باشد.

وی در خصوص رسالت و امانت در اداره اوقاف اذعان داشت: طبق فتوای مراجع موقوفات دقیقا مطابق با نیات واقفین باید حتما اجرا شود.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید