دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان:
تاریخ: ۱۱:۳۲ :: ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
لزوم اجرای طرح یاریگران زندگی در مدارس/ ۶۵ درصد آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد است

صبح امروز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در نشست با سمن ها وشماری از اعضای شورا از لزوم اجرایی شدن طرح یاریگر زندگی در سطح آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان در این نشست با اشاره به تاثیر وافر طرحهای آموزشی- فرهنگی مانند همیاران پلیس در سطح مدارس، از لزوم اجرایی شدن طرح یاریگر زندگی در سطح آموزش و پرورش خبر داد و افزود: این طرح مربوط به بحث گفتمان مردمی و اجتماعی شدن مساله مبارزه با مواد مخدر بوده و بدیهی ست که ریشه کنی مواد مخدر و اعتیاد شدنی نیست مگر با مشارکت و احساس مسئولیت سایر اقشار و افراد جامعه.

مجتبی بیرانوند افرود: این طرح در آگاهی بخشی به افراد و خانواده ها، توانمندسازی آنان‌و یارگیری از افراد همدل و همراه استوار می باشد و دستورالعمل اجرایی آن تا پانزده مهر ابلاغ خواهد شد.

مهمترین آسیبی که باید ریشه کن شود اعتباد است

بیرانوند گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم  رهبری اعتیاد و تبعات آن مهمترین آسیب اجتماعی در کشور عنوان شده است و شایسته است در مبارزه با این پدیده شوم از هیچ تلاشی فروگذار نباشیم کما اینکه دولت از ابتدا نسبت به این معضل بی تفاوت نبوده و سیاستها و برنامه ریزی های ‌کلانی را در سراسر کشور اتخاذ نموده است.

شیشه افغان پدیده شوم دیگری از افغانستان

وی با اشاره به همسایگی کشور ما با کشورهای  افغانستان و پاکستان و ورود مواد مخدر در مرزهای ایران ادامه داد: طبق اعلام دستگاه های کاشف کشور افغانستان اخیرا از کشت خشخاش فراتر رفته و اقدام به تولید شیشه افغان نموده است که مضرات آن بیش از انواع مواد مخدر در گذشته می باشد.

۶۵ درصد آسیبهای اجتماعی ناشی از اعتیاد است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اذعان داشت: طبق نظر کارشناسان اعتیاد، ۵۰ درصد طلاقها، ۶۵ درصد سایر آسیبهای اجتماعی و حتی آمار سرقتها ناشی از اعتیاد و مصرف مواد مخدر می باشد لذا انتظارات ما از سمن ها و خصوصا دستگاه های فرهنگی بیشتر است زیرا آنچنان که باید و شاید است بدان نمی پردازند و شایسته است که در راستای مبارزه با مواد مخدر و آسیبهای اجتماعی مداخلات خود با سایر دستگاه ها را بیشتر کنند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید