مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۱:۱۵ :: ۱۳۹۹/۱۰/۲۰
منشا بسیاری از آسیب ها، ضعف آموزش است/ متولیان بجای برخورد های سلیقه ای، کار فرهنگی انجام دهند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان تاکید کرد: باید تلاش شود ارزش ها در قالب های هنری، خلاقانه و بصورت غیر مستقیم به جوانان و جامعه انتقال یابند.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، وبینار کشوری خلائ های فرهنگی ترویج حجاب و عفاف در جامعه با محوریت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای و همکاری دانشکده ی فنی دختران خرم آباد، بانوان دبیرخانه ی حجاب و عفاف و با حضور مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان برگزار گردید.

مدیر کل امور اجتماعی و دبیر ستاد راهبردی حجاب و عفاف استان بیان داشت:یکی از صفات پسندیده ی انسان که در قرآن بارها به آن تاکید شده، عفت می باشد که به معنای بازدارندگی نفس است و در دین ما افراد با عفت، تحت عناوینی مانند افراد با سخاوت و دارای تفکر، آرامش، جود و خشوع در مقابل خداوند معرفی شده اند.

مریم پورسرتیپ با اشاره به اینکه ایرانیان مردمانی هستند که حتی قبل از ورود اسلام نیز به حیا و عفت پایبند بودند و بعد از ظهور دین مبین اسلام، این اعتقاد محکم تر گردید، افزود: در سال های اولیه مبارزات انقلاب اسلامی، حجاب به یکی از بنیان های اصلی اعتقادات مردان و زنان تبدیل شده بود اما امروزه شاهد تحول در چهره ی اجتماعی عفاف و حجاب هستیم که می بایست خلای های فرهنگی تاثیرگذار در این زمینه شناسایی شوند.

وی خاطر نشان کرد: حجاب و عفاف از مباحث فرهنگی و مذهبی می باشد که نیازمند برنامه ریزی تدریجی و ریشه ای است و کلیه سازمان ها، نهادها و شهروندان در فرهنگ سازی آن نقش موثر دارند و بدون ریشه یابی و مطالعه و آسیب شناسی نمی توان برنامه ای صحیح و کارآمد برای آن طراحی کرد.لذا، متولیان توجه نمایند بجای برخورد های سلیقه ای، کار فرهنگی انجام نمایند.

وی تصریح کرد: نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف، مستلزم برنامه ریزی صحیح در سه حوزه ی فرد، خانواده و جامعه است که عملیاتی شدن این موضوع نیز در گرو همه ی نهادهای فرهنگی متولی و مشارکت جامعه ی مدنی می باشد که در کنار هم در حوزه ی مسائل مرتبط با سلامت روانی شهروندان اقدام نمایند.

پورسرتیپ با تاکید بر اهمیت آموزش افزود: منشا بسیاری از آسیب ها، ضعف آموزش می باشد.لذا، می بایست آموزش ها را از کودکی و در مهادی کودک، برای تعمیق آموزه های دینی شروع و تا بزرگسالی و دانشگاه ادامه داشته باشند. همچنین والدین و خانواده ها در برنامه های آموزشی فراموش نشوند.

مدیر کل امور اجتماعی، در ادامه گفت: در کار فرهنگی خلاقیت اهمیت ویژه ای دارد و اگر تلاش شود ارزش ها در قالب هنری و بصورت غیر مستقیم و با تکنیک های ظریف و خلاقانه به جوانان و جامعه انتقال یابند، تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

وی با اشاره به نقش محلات در انجام برنامه های آموزشی و فرهنگسازی بیان داشت: در محلات ظرفیت های مناسبی از کودکان، نوجوانان و بزرگسالان وجود دارد که می توانند با آموزش بعنوان مروجان و مبلغین فرهنگی،مذهبی تربیت شوند و به مرور باعث تاثیرگذاری در محیط های بزرگتر بشوند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید