گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۸:۱۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
چهار هزار و ۶۰۰ تن شکر در لرستان ذخیره شد

معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر میزان ذخیره شکر استان معادل چهار هزار و ۶۰۰ تن است که توسط بخش دولتی و خصوصی نگهداری می شود.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، حسین دالوند در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از ابتدای امسال ۹ هزار و ۶۰۰ تن شکر وارد استان شده که از این میزان ۲ هزار تن سهمیه نوروزی بوده است.

دالوند با اشاره به ذخیره سازی ۲ هزار و ۹۰۰ تن شکر توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: تاکنون پنج هزار و ۶۶۰ تن توزیع شده که از این رقم یکهزار و ۲۰۰ تن سهم فروشگاههای زنجیره ای و ۷۰۰ تن صنعت قند بوده است.

وی با اشاره به توزیع ۵۰۰ کیلوگرم تا یک تن شکر توسط اتاق اصناف تصریح کرد: مقرر شده با اهدا سهمیه شکر به کارخانه قند استان، قیمت این محصول کنترل و هر کارتن ۴.۵ کیلوگرمی به نرخ ۲۸۵ هزار ریال عرضه شود.

دالوند میزان شکر توزیع شده میان قنادی ها و زنبورداران را به ترتیب ۶۸۰ و ۱۵۰ تن برشمرد و افزود: ذخیره کنونی شکر توسط بخش خصوصی یکهزار و ۷۰۰ تن است.

وی ادامه داد: شکر مصرفی لرستان از استان های خوزستان اصفهان چهار محال و همدان تامین می شود و قیمت آن برای خانوارها ۳۴ هزار و برای صنعت ۳۸ هزار ریال تعیین شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید