مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۵۹ :: ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
کل کار بیمه سلامت منطبق بر رعایت عدالت در سلامت، دسترسی بر اساس نیاز و پرداخت بر اساس توان می باشد

صبح امروز مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره ضرورت رفع همپوشانی دفترچه های درمانی، بیان داشت؛ صدور دفترچه برای افراد جدید متوقف شده است و کل کار بیمه سلامت منطبق بر رعایت عدالت در سلامت، دسترسی بر اساس نیاز و پرداخت بر اساس توان می باشد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، شاهدخت فتحی بیرانوند افزود: رفع همپوشانی دفترچه ها در دستور کار جدی بیمه سلامت است و در مواردی چون تمدید و تعویض دفترچه ها شناسایی خواهند شد.

فتحی بیرانوند ادامه داد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت بیمه سلامت هستند که شامل: ۶۷۰ هزار نفر در روستا، ۱۹۰ هزار بیمه همگانی، ۱۳۲ هزار کارمندان دولت، ۷۵ هزار سایر اقشار و ۷ هزار نفر بیمه ایرانیان می باشد.

وی در خصوص دهک های متمکن جامعه که تمایل به بهره مندی از خدمات بیمه سلامت را دارند، اظهار داشت: این دسته افراد فقط با پرداخت سالانه نفری ۲۹۰ هزار تومان می توانند از خدمات بیمه همگانی در سال استفاده کنند که‌نسبت به سطح خدمات مبلغ بسیار ناچیزی ست.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان در بخش دیگری از سخنان خود مهمترین اقدامات انجام شده را در سطح استان را تحت چهار پروژه عظیم نسخه نویسی الکترونیکی، رسیدگی مکانیزه به اسناد در بیمارستان، استحقاق سنجی و توسعه  طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع شهری عنوان کرد.

شاهدخت فتحی بیرانوند گفت: هم اکنون طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستانهای ازنا، الیگودرز و الشتر اجرا شده است و ان شالله درصدد هستیم اگر بستر مهیا شود در کل استان نیز عملیاتی شود.

وی در بیان مزایای نسخه نویسی ادکترونیکی اذعان داشت: حذف کاغذ در انجام امور سلامت در قدم اول موجب کاهش هزینه های کاغذ بود  و در مرحله دوم  باعث افزایش قدرت تمرکز و دقت و نیز کاهش احتمال بروز اشتباه و خطا در نسخه خوانی و یا ثبت پرونده بیمار خواهد بود.

فتحی ببرانوند ابراز داشت: امسال ۳۲ هزار دفترچه برای افراد مددجوی کمیته امداد صادر شده است وی در خصوص موارد خاص نیز خبر داد: افراد مجهول الهویه در صورت تحویل معرفی نامه از بهزیستی، یک‌ کد یکتا به آنها اختصاص می باید که به موجب آن می توانند از خدمات بستری طبق تعرفه دولتی بهره مند شوند.زندانیان و خانواده هایشان نیز در صورت بیمار شدن در حوزه بستری می توانند با تحویل یک معرفی نامه از زندان، از این خدمت بهره مند شوند‌.

وی در خصوص اتباع خارجی نیز اظهار داشت: ۴۵ نفر از اتباع خارجی در استان بیمه شده اند ودانشجویان خارجی نیز مشمول این طرح می باشند که ۱۹ دانشجوی خارجی بیمه شده اند‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان در پایان اظهار داشت: خوشبختانه در خصوص پرداختی ها انضباط خوبی ایجاد شده است و مجموع پرداختی های بیمه سلامت در استان بدین شرح می باشد: ۴۱ میلیارد تومان واریز به دانشگاه علوم پزشکی از اول سالجاری تا پایان خرداد، ۱۰ میلیارد تومان واریز به بخش سطح یک روستایی از اول سالجاری تا پایان خرداد و نیز ۱۴میلیارد تومان از ابتدای سالجاری تا تیرماه به بیمارستانهای خصوصی، آزمایشگاه و مراکز درمانی غیر دولتی و… واریز شده است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید