معاون امور عمرانی استانداری:
گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۵:۱۴ :: ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
اگر در طول سنوات گذشته جنگلها، مراتع و پوشش گیاهی را از بین نمی بردیم کمتر شاهد وقوع سیل می بودیم

معاون امور عمرانی استانداری لرستان در بازدید از طرح های آبخیزداری شهرستان چگنی گفت: توجه ویژه به عملیات آبخیزداری از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، امیری معاون امور عمرانی استانداری لرستان، ترابی فرماندار شهرستان چگنی، نجفی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و برخی از مسئولین شهرستان چگنی از طرح های آبخیزداری این شهرستان بازدید کردند.

در حاشیه این بازدید، گودرز امیری گفت: توجه ویژه به عملیات آبخیزداری و انجام مطالعات دقیق برای مکان یابی پروژه های مختلف آبخیزداری از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی لزوم طراحی بندهای رسوبگیر جهت جلوگیری از پر شدن مخزن بند خاکی اصلی بالا دست شهر سراب دوره چگنی را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به پیش بینی های بعمل آمده در سالجاری که نشان از بارندگی های قابل توجه ایی دارد؛ لذا این طراحی ها بسیار پر اهمیت است.

امیری اظهار داشت: اگر در طول سنوات گذشته جنگلها، مراتع و پوشش گیاهی را از بین نمی بردیم و طبیعت را دستکاری نمی کردیم کمتر شاهد وقوع سیل می بودیم.

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان بیان کرد: با توجه به سیل خیز بودن حوزه آبخیز بالادست شهر چگنی و فرسایش خاک بالایی که در این حوزه وجود دارد، پس آبخیزداری اهمیت خاصی پیدا می کند.

شیرزاد نجفی با بیان اینکه در سال گذشته و سالجاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبارات قابل توجهی جهت اجرای طرح های آبخیزداری استان و شهرستان چگنی هزینه گردیده است خاطرنشان کرد: از معاونت عمرانی استانداری لرستان تقاضای تخصیص بودجه از محل اعتبارات استانی برای احداث بندهای رسوبگیر در بالادست شهر سراب دوره را دارم.

بازگشت به خانه
برچسب ها:

پاسخی بگذارید