رییس اتاق بازرگانی لرستان:
تاریخ: ۱۲:۳۷ :: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
عزم‌جدی در صادرات مازاد محصولات کشاورزی لرستان تا حدی زیادی می تواند مشکل اقتصاد استان را برطرف کند

رییس اتاق بازرگانی استان لرستان در هم اندیشی با اصحاب رسانه استان گفت: مبرهن است که کشور ما بر اساس مالیات باید اداره شود یعنی وابستگی به نفت کاهش پیدا کرده و وابستگی به مالیات ها بیشتر شود و البته عملکرد نظام مالیاتی هم نباید به گونه ای باشد که فقط از قشر کارمند مالیات اخذ شود و بستر برای فرار مالیاتی شرکتهای خصوصی و دیگر درامدهای کلان فراهم شود‌.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، دکتر حسین سلاحورزی در خصوص وضعیت استان لرستان تشریح داشت: لرستان یک سهم ۲ درصدی از جمعیت سرزمین کشور را دارد پس طبیعتا باید سهم تولید ما هم ۲ درصد باشد اما متاسفانه میزان تولید در لرستان به زحمت یک درصد می باشد و نیز سهم لرستان از اقتصاد نیز نصف آن است و متاسفانه این در حالی ست که میزان بیکاری در لرستان دو برابر متوسط کشوری ست و شاخص های درآمدی نیز نصف متوسط کشوری ست لذا ضروری ست سیستم مالیات به این مبحث توجه کافی داشته باشد و مالیات ستانی متناسب با درآمدزایی اخذ شود.

دکتر حسین سلاحورزی درخصوص مشکلات اقتصاد در لرستان تصریح کرد: عزم‌جدی در خصوص تولید و صادرات مازاد محصولات کشاورزی استان لرستان تا حدی زیادی می تواند مشکل اقتصاد و اشتغال در لرستان را برطرف کند.

دکتر سلاحورزی تاکید کرد: در شرایطی که بواسطه بار اضافی که دولتها به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کنند، به لحاظ افزایش خدمات و بیمه گزاران بی درآمد تامین اجتماعی قادر به پاسخگویی بدهی ها نیست اما نباید فعالین اقتصادی تاوانش را پس بدهند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم اتاق بازرگانی توسعه فرهنگ مالیاتی، پیشگیری از فرار مالیاتی و استقرار اخذ مالیات عادلانه می باشد.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در پایان با اشاره به رشد منفی نرخ اقتصاد در کشور، اظهار داشت: ما به عنوان بخش کوچکی از اکوسیستم اقتصادی ایران شرایط دشواری داریم و بارها گفته شده حال اقتصاد خوب نیست که صحت دارد و به دلایل مختلفی از جمله تحریم ها اوضاع اقتصادی کشور ما مطلوب نیست. نرخ تشکیل سرمایه در کشور ما نیز منفی ست و بواسطه تحریمها حمل و نقل و صادرات نیز به راحتی انجام نمی شود. به طور کلی کشور در جنگ اقتصادی ست که همه اعضا و اقشار وظیفه دارند به سهم خود در مقابله با این جنگ کوشا باشند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید