تاریخ: ۲۳:۰۹ :: ۱۳۹۸/۰۲/۰۲
رئیس جمهور ومدیریت بحران زده لرستان

بالاخره بعد سه سیلاب لرستان از بهمن ۹۷ تا فروردین ۹۸ حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران ۳۱ فروردین ماه چند ساعت به لرستان آمد.

بالاخره بعد سه سیلاب لرستان از بهمن ۹۷ تا فروردین ۹۸ حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران ۳۱ فروردین ماه چند ساعت به لرستان آمد.
ورود رئیس جمهور از فرودگاه تا استانداری با استقبالی مواجه نشد نه دولتی نه ملتی بر خلاف سفر تبلیغاتی دور دومش مدارس هم تعطیل نشد؟! و رئیس جمهور خیلی سرد وارد استانداری شد و بلافاصله در شورای هماهنگی مدیریت بحران شرکت کرد،در سخنرانی خود از جبران خسارت ها،ساخت مسکن،تامین لوازم خانگی،اجاره بها و اسکان موقت سخن گفت در تمام سخنان رئیس جمهور بزرگ نمایی خدمات دولت را لحظه ای از یاد نبرد،گویا در یک برنامه مناظره تبلیغاتی تلویزیونی شرکت کرده آنهم در برابر مدیرانی که منصوب خودش هستند.حضور چند ساعته رئیس جمهور در لرستان بهانه ایی شد چند نکته جهت یاد آوری بیان شود:
۱-جناب رئیس جمهور  به اهمیت آموزش و آگاه سازی مردم در وقت طلایی حوادث اشاره کرد و گفت :مردم باید آگاه باشند در نیم ساعت و یا یک ساعت اولیه بحران خودشان به همدیگر کمک کنند .آقای رئیس جمهور اطلاع دارید در سیل اخیر لرستان درپلدختر مردمی که به پشت بام ها پناه بردند بعد از ساعت ها در غیاب نیروهای رسمی توسط جوانان وسایر مردم نجات یافتند.آیا اطلاع دارید مدیران منصوب جناب عالی فقط فریاد سیل آمد سردادند آنهم به لطف صدا وسیما و دیگر، برنامه ایی نداشتند.
۲-جناب آقای روحانی با افتخار از وصل برق و  راه و گاز و آب مناطق سیل زده در لرستان توسط دولت گفتید و آنرا بی نظیر در سطح دنیا و حتی حواله مردم  ومدیرانت را به آمریکا دادی که بروید وببیند در آمریکا بعد از یکسال برق به مناطق طوفان زده نرسیده؟!اولا رفتن و سیر و سفر در آمریکا فقط از عهده آقا زاده ها بر می آید نه مردم سیل زده لرستان ثانیا ” اگر دستگاه های اجرایی از عهده این حداقل ها هم بر نمی آیند که در بسیاری از آمارها جای شبه وجود دارد. اجازه دهید همین وصل سیم برق و گاز وتلفن را هم مردم و نیروهای جهادی انجام می دهند!؟
۳-جناب آقای روحانی اگر چه مطالبه سد سازی و توزیع عادلانه آب از خواسته های دیرین لرستان که نه بلکه  حفاظت از منابع ملی است!! اما با گذشت بیش از شش سال دولت جناب عالی برنامه و تدبیری در این باب نداشته و اندک صدای نمایندگانش نیز به جایی نرسیده است.
۴-جناب آقای رئیس جمهور با شوخ طبعی و خنده از پیرمردی در گلستان گفت که در بازدید از خانه سیل زده اش دست مبارکتان را گرفت و گفت :تا خسارت دام هایم را ندهی نمی گذارم از اینجا بروی،  بروید چیزی بمن نمی دهند!! و شما  با خنده گفتید ولی این بزرگترین خطر اجتماعی به نام بی اعتمادی است؟! آقای روحانی پیرمرد حق داشت نگران مدیرانی باشد که دغدغه مردم را ندارند و چقدر اعتماد عمومی نسبت به مدیرانت کاهش یافته!! الان می شود پیگیر پیرمرد باشی که خسارت  دام هایش پرداخت شد؟
۵-آقای رئیس جمهور  دلخوش به آمار مدیران،قیچی زدن روبان و کلنگ زنی های مدیرانت نباشید.قدری دایره نظارت و واقع بینی تان را افزایش دهید تا حداقل سرمایه نهادی را حفظ نمایید.
بدون شک مردم لرستان منتظر تحقق وعدهای رئیس دولت دوازدهم و عملکرد مدیران می مانند و افکار عمومی بهترین داور ی را خواهند داشت.کما اینکه در بحث امداد و نجات برآیند افکار عمومی به سمت نیروهایی به غیر از دولتی ها بود.

بهنام فروتن نیا

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید