مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان:
گروه: خبر / مصاحبه
تاریخ: ۲۳:۰۵ :: ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
روابط بین خانواده و دولت دو سویه است/ شخصیت افراد در خانواده شکل می گیرد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ضمن تبریک روز جهانی خانواده در گفتگو با پایگاه خبری سنگ نوشته گفت: خانواده به عنوان کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد اجتماعی و نخستین سنگر زیر بنای جامعه بشری محسوب می شود که علی رغم تغییر و تحول […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، صبح امروز مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان ضمن تبریک روز جهانی خانواده در گفتگو با پایگاه خبری سنگ نوشته گفت: خانواده به عنوان کوچکترین و در عین حال مهمترین نهاد اجتماعی و نخستین سنگر زیر بنای جامعه بشری محسوب می شود که علی رغم تغییر و تحول در ساختار اجتماعی کشورها نظام خانواده هویت و موجودیت خود را حفظ کرده است و کمتر دستخوش تغییرات شده است.

ناهید پرویز پور در اهمیت این بنیان حیاتی در جامعه تاکید کرد: خانواده پرورش دهنده و تربیت‌کننده نسل است و شخصیت افراد در خانواده شکل می گیرد و هر حال جامعه‌ای اگر خانواده از سلامت اجتماعی برخوردار باشد می‌توان گفت آن جامع متعالی به توسعه پایدار نزدیک است.

وی افزود: در هر جامعه ای ساختار خانواده است از هم گسیخته باشد،حیات جامعه در معرض بسیاری از تهدیدات آسیب ها قرار خواهد گرفت و در ادیان مختلف به اهمیت خانواده و جایگاه آن اشاره شده است.

پرویزپور اشاره کرد: در قرآن کتاب آسمانی مسلمانان نیز توجه زیادی به پیوند خانوادگی، احترام و اکرام پدر و مادرها و نیز تربیت فرزندان شده است و از طرفی خانواده را منشا و ملجا اصلی آرامش اهمیت برای اعضای آن می‌داند و به تشکیل خانواده و تحکیم آن سفارش شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ادامه داد: بر همین اساس مبرهن است، نهاد خانواده را می توان از جنبه های مختلف از جمله تأمین امنیت برطرف کردن نیازهای روحی و روانی و نیازهای مادی برای فرزندان حائز اهمیت دانست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط دولت و سازمان ها در قبال خانواده مسئول هستند یا خانواده ها نیز در مقابل دولت مسئول هستند، تشریح کرد: روابط بین دولت و خانواده یک رابطه دو سویه است وظایف خانواده در قبال دولت در درجه اول این است که سرمایه انسانی را درون خود پرورش دهد و تنظیم خانواده را متناسب با سیاست های دولت ها و شرایط زمانی مختلف بر عهده دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اظهار کرد: خانواده کارکردهای دیگری هم دارد که بر همه جا تأثیر گذاشته است از جمله ظرفیت سازی فرزندان برای حضور و مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خانواده و…. خانواده وظیفه دارد فرزندانی متعهد، مسئول انتقادپذیر صدیق و شجاع تربیت کرده و فردی آماده عضویت در نهادهای اجتماعی بزرگتر را تحویل جامعه دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فقط دولت و سازمان ها در قبال خانواده مسئول هستند یا خانواده ها نیز در مقابل دولت مسئول هستند، تشریح کرد: روابط بین دولت و خانواده یک رابطه دو سویه است وظایف خانواده در قبال دولت در درجه اول این است که سرمایه انسانی را درون خود پرورش دهد و تنظیم خانواده را متناسب با سیاست های دولت ها و شرایط زمانی مختلف بر عهده دارد.

پرویز پور تاکید کرد: خانواده کارکردهای دیگری هم دارد که بر همه جا تأثیر گذاشته است از جمله ظرفیت سازی فرزندان برای حضور و مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و…. خانواده وظیفه دارد فرزندانی متعهد، مسئول انتقادپذیر صدیق و شجاع تربیت کرده و فردی آماده عضویت در نهادهای اجتماعی بزرگتر را تحویل جامعه دهد.

وی خاطر نشان کرد: دولتها نیز در مقابل خانواده تعهداتی دارند که دولتمردان وظیفه دارند در تحقق آن به نحو احسن اقدام نمایند.
اولین وظیفه دولت توجه به معیشت و اشتغال خانواده است و دولت باید در سیاست‌گزاری‌های اقتصادی، قوانین و مقررات های اقتصادی، خصوص در حوزه مسکن و شهرسازی، حمایت از زنان سرپرست خانوار را محور خود قرار دهد.

پرویزپور در پایان تاکید کرد: دولت در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی باید شرایط لازم برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده همانند ازدواج و ایجاد اشتغال و رفع معضلات زنان سرپرست خانوار را فراهم کند.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید