گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۹:۱۳ :: ۱۳۹۸/۰۵/۱۳
شروع عملیات آبخیزداری در حوزه شمال شهر خرم آباد

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از شروع عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز تنگ پیازه واقع در شمال شهر خرم آباد خبر داد. شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، خاطرنشان […]

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از شروع عملیات آبخیزداری در حوزه آبخیز تنگ پیازه واقع در شمال شهر خرم آباد خبر داد.

شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه اعتبار پیش بینی شده برای این پروژه ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: این پروژه شامل عملیات احداث بندخاکی، بندسنگی ملاتی، بند گابیونی، آبخوانداری و پخش سیلاب است.

وی به محل اعتبار این پروژه که از محل صندوق توسعه ملی در سال ۹۸ تامین شده است گریزی زد و اظهار داشت: این پروژه شامل ۲ بند خاکی به حجم کنترل سیلاب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب، ۱۴ بند سنگی ملاتی به حجم کنترل سیلاب ۱ میلیون و ۳۳۰ هزار مترمکعب و ۲۴ بند سنگی گابیونی با حجم رسوب گیری ۱۸۶ هزار مترمکعب است.

نجفی در پایان اجرای پخش سیلاب در سطح ۲۴۰ هکتار، کنترل بخشی از رواناب ورودی به شهر خرم آباد به میزان ۶ میلیارد مترمکعب و نفوذ بیش از ۵۶ هزار مترمکعب رواناب وارده به خرم آباد را از مزایای این پروژه دانست.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید