تاریخ: ۱۶:۱۷ :: ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
از رئیس جمهور چه می‌خواهیم؟! /  تامین اعتبار برای پروژه‌های بزرگ و کوچک نیمه‌کاره در لرستان

به نظر می رسد سرانجام قطار دولت سیزدهم در یازدهمین سفر استانی خود در ایستگاه لرستان متوقف خواهد شد.

پایگاه خبری سنگ نوشته، یادداشت، سامان دریکوندی- سفری از سلسله سفرهای استانی که در دولت سیزدهم احیا شده و مهمترین هدفش بر اساس گفته های رییس دولت کم کردن فاصله با مردم و همچنین آشنایی با مشکلات مردم از نزدیک جهت توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور می باشد.

در این بین یکی از مسایل مهم که در فضای لرستان مطرح می‌باشد این موضوع است که در سفر هیات دولت مشکلات بی شمار و خواسته های استان را چگونه بیان کنیم تا نشان دهنده وضعیت به غایت اسفناک فعلی بوده و با پاسخی در خور و عملی از سوی دولتمردان مواجه شده و نتیجه این سفر همچون گذشته به وعده و وعید ختم نگردد.

پروژه های بزرگ و کوچکی نیمه تمامی در سرتاسر استان پراکنده هستند که در سفرهای گذشته در دولتهای مختلف کلنگ زنی شده و سالهاست که منتظر تامین اعتبار جهت تکمیل و افتتاح می‌باشند.

اهمیت پاسخ به این سوال زمانی بیشتر می شود که میدانیم دولت با کسری بودجه ناشی از کاهش درآمد در اثر تحریم‌های ظالمانه غرب مواجه می باشد تا جایی که از طریق فروش اموال مازاد قصد جبران این کسری را دارد.

لرستان از دیر باز به سبب موقعیت جغرافیایی و قرار گیری در مرکز کریدور شمال به جنوب، یکی از گذرگاه های ترانزیت زمینی به شمار می رود. در سالهای اخیر با فراگیر شدن بحث قاچاق خرد کالا یا به اصطلاح شوتی، استان لرستان به عنوان یکی از مراکز درگیر با این پدیده محسوب می شود (فارغ از پرداختن به قضیه شوتی گری و ریشه های آن) لذا کالاهای قاچاق بسیاری توسط پرسنل نیروی انتظامی استان توقیف می گردند.
این اموال پس از طی مراحل قانونی تحویل اداره اموال تملیکی میشوند.

در بازدید اخیر استاندار لرستان دکتر زیویار از انبار های اموال تملیکی میزان ارزش اولیه این اموال حدود هزار میلیارد تومان اعلام شد.

بر حسب قانون این اموال پس از طی مراحل قانونی و از طریق مزایده به فروش می رسند و پول حاصل از فروش آنها به خزانه مرکزی منتقل می گردد.

سفر رییس جمهور و هیات دولت فرصتی است طلایی که میتوان در آن مدیران ارشد استان از رییس جمهور بخواهند به سبب وضعیت وخیم لرستان و محرومیت تاریخی آن در حوزه های گوناگون از جمله انباشت چند صد پروژه نیمه؛ تمام عایدی حاصل از فروش این اموال با طی مراحل قانونی در اختیار استان لرستان قرار گیرد تا شاید مرهمی بر دردهای بیشمار استان باشد.

به عنوان مثال میتوان این در آمد را به تکمیل پروژه راه آهن درود خرم آباد اندیمشک اختصاص داد که سالهاست به سبب عدم تخصیص اعتبار نیمه کاره رها شده است.

بدون شک اگر این مهم صورت پذیرد، میتواند به منبع درآمدی ثابت برای استان تبدیل شود.

سامان دریکوندی

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید