تاریخ: ۷:۲۸ :: ۱۴۰۱/۰۴/۲۴
جریمه ۲ کارخانه پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش قیمت خودسرانه

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از جریمه و ثبت تخلف ۲ کارخانه پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش قیمت خودسرانه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، به نقل از فارس ، حمیدرضا القاصی مهر ظهر دیروز در جلسه ستاد تنظبم بازار این شهرستان، اظهار کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی لرستان علاوه بر وظایف ذاتی خود، گشت‌های مشترکی را با همکاری سازمان صمت، جهادکشاورزی و مجموعه بازرسی اتاق اصناف و دستگاه‌های قضایی و انتظامی در سطح بازار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این گشت‌های مشترک که با همراهی قاضی سیار صورت می‌گیرد، تخلفات صنفی به صورت میدانی بازدید و در صورت لازم حکم مقتضی را صادر می‌کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان با اشاره به لزوم برگشت قیمت‌های واحدهای تولیدی به تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: در همین راستا بازدیدهایی در سطح واحدهای تولیدی انجام و در نهایت منجر به تشکیل پرونده برای ۲ کارخانه شد.

القاصی مهر از جریمه و ثبت تخلف ۲ کارخانه پگاه و آب معدنی بیشه خرم‌آباد به دلیل افزایش قیمت خودسرانه خبر و ادامه داد: کارخانه شیر پگاه با افزودن آیتم‌هایی همچون پروتئین و ویتامین اقدام به افزایش خودسرانه قیمت کرده بود که پس از تشکیل پرونده، پرونده جهت صدور رای به تهران ارسال شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی تخلف این کارخانه، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود که با مرتبه قانون تعزیرات به بیش از ۹ میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد، ضمن اینکه پرونده برای رای قطعی در مرحله تجدیدنظر است.

وی ادامه داد: کارخانه آب معدنی بیشه نیز در طی یک ماه اقدام به درج سه قیمت مختلف بر روی محصولات خود کرده بود، این تناقض در قیمت منجر به تشکیل پرونده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان بر افزایش نظارت‌ها بر واحدهای تولیدی تاکید و خاطرنشان کرد: می‌طلبد در حوزه نظارت‌ها، بازرسی‌های بیشتری انجام شود.

القاصی مهر با اشاره به برخی آمار بازرسی‌ها در حوزه کالا، بهداشت و قاچاق کالا، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در حوزه کالا و خدمات، ۷ هزار و ۷۶۹ فقره با ارزش ۴۲۹ میلیارد ریال پرونده وارده داشتیم که همگی مختومه شدند، ضمن اینکه در این حوزه بیش از ۱۱ میلیارد ریال حق شاکی خصوصی بوده که اعاده شد.

وی بیان داشت: در حوزه بهداشت ۱۳۷ فقره با ارزش محکومیت ۳۰۰ میلیون تومان پرونده وارده داشتیم، در این حوزه نیز ۱۰۵ میلیون ریال به شاکی خصوصی اعاده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان، تعداد پرونده‌های ورودی حوزه قاچاق کالا را ۸۸۰ فقره به ارزش ۹۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

وی اظهار کرد: طی انجام سه رزمایش مختلف از ابتدای سال تا کنون در مجموع برای ۳۰۸ واحد صنفی پلمب، نصب پارچه و تشکیل پرونده انجام شد.

القاصی مهر با اشاره به کشف ۶۹ واحد احتکار کالاهای اساسی به ارزش ۴۸ میلیارد و ۸۶۳ ملیون ریال از ابتدای سال تا کنون، تصریح کرد: تمام کالاها در بازار با قیمت مصوب توزیع شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی لرستان از تشکیل ۱۰۶ فقره گرانی با ارزش ۱۹ میلیارد ریال، ۲۸۰ فقره کم‌فروشی به ارزش ۲ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید