مطالبه به حق نماینده ولی فقیه در لرستان:
تاریخ: ۱۲:۵۸ :: ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
وزیر کار به وعده ایجاد ۶٠ هزار شغل در لرستان عمل کند

نماینده ولی فقیه در لرستان در مطالبه به حقی خواستار این شد تا وزیر کار به وعده ایجاد ۴٠ الی ۶٠ هزار شغل در لرستان عمل کند.

پایگاه خبری سنگ نوشته،یادداشت- با وجود ظرفیت هایش از معضل بیکاری رنج می برد و دهه هاست که رتبه نامبارک اول تا سوم بیکاری در کشور به خود اختصاص داده و به همین دلیل است که لرستان را باید یکی از استانهای مهاجر فرصت در کشور برشمرد.
به هر حال باید پذیرفت وعده و وعیدهای مسوولان برای کاهش معضل بیکاری در این دیار در طول دهه های گذشته تاکنون کارساز نبوده است.

روز گذشته نماینده ولی فقیه در لرستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان که با حضور وزیر کشور برگزار شد با مطالبه به حق و مردمی خواستار تحقق وعده های عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد ۴۰ تا ۶۰ هزار فرصت شغلی در لرستان شد.

وزیر کار به وعده ایجاد ۴٠ الی ۶٠ هزار شغل در لرستان عمل کند


نماینده ولی فقیه در لرستان در این جلسه گفت: وزیر کار آقای عبدالملکی در روز ۱۹ آذر و در حضور خبرگزاری‌ها و رسانه‌های لرستان اعلام کرد که ۴۰ تا ۶۰ هزار شغل در استان ایجاد می‌شود که انتظار می‌رود این وعده با برنامه ریزی مناسب محقق شود.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ میلیارد تومان صنایع راکد در استان وجود دارد، گفت: باید برنامه اساسی کوتاه، میان و بلند مدت برای این موضوع دیده شود.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار داشت: مردم از مدیران دستگاه‌‌های اجرایی انتظار دارند که طی یک سال در بخش اقتصادی، ایجاد اشتغال، کاهش تورم و بیکاری چه کارهایی انجام شده و به صورت شفاف رسانه‌ای شود.
با بررسی اخبار خبرگزاری ها می توان دریافت عبدالملکی وزیر کار در روز ۱۹ آذر ماه در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور رییس جمهور و وزرا برگزار شد بیان کرد: ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان ایجاد می‌شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار فرصت شغلی تا پایان سال ۱۴۰۱ در لرستان ایجاد می‌شود،گفت: اگر مدیران محلی خوب عمل کنند این میزان تا ۶۰ هزارنفر افزایش می‌یابد.

حجت الله عبدالملکی با اشاره به اینکه براساس آمار رسمی در تابستان ۱۴۰۰ لرستان ۱۲ درصد نرخ بیکاری داشته است که البته این نرخ بیکاری در جوان‌ها بیشتر است، اظهار داشت: طبق آمارهای رسمی تقریباً ۲۰ درصد جوانان لرستان متأسفانه بیکار هستند اما فکر می‌کنیم عدد واقعی با آن تفسیری که از اشتغال شایسته داریم بیش از این باشد.
وی با بیان اینکه ۸۷ هزار نفر در لرستان بیکار هستند، تصریح کرد: ما در احصای آمار رسمی اشتغال ۵ گروه را مخاطب قرار می‌دهیم، اما دو گروه شامل ناامیدان از کار که جویای کار نیستند و اشتغال غیر رسمی با درآمد پایین در نظر گرفته نمی‌شود که با احتساب این دو گروه تعداد بیکاران در لرستان از ۲۰۰ هزار نفر هم بیشتر خواهد بود.
به هر حال همانگونه که نماینده ولی فقیه در استان خواستار عمل کردن وزیر کار به وعده های خود در قبال ایجاد ۴۰ تا ۶۰ هزار شغل در استان شده بایستی مجموعه وزارت کار و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کنند چه برنامه ای برای عملیاتی کردن این وعده های آقای وزیر داشته و تاکنون چه اقداماتی انجام داده اند؟

آیا اقدامات آنها تاکنون توانسته بخش کوچکی از مشکلات مردم این دیار را برطرف کند!
به هر حال رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در کنار این مطالبه به حق نماینده ولی فقیه و مردم لرستان خواهد ایستاد و انتظار می رود مجموعه وزارت کار و ادارات تابعه اش در استان هر چه سریعتر اقدامات عملی را در حوزه اشتغال در دستور کار قرار دهند.
چرا که دیگر لرستان و مردمانش توان تحمل وضعیت کنونی را ندارند.
حال باید دید پاسخ وزارت کار به این مطالبه به حق چیست!
منتظر پاسخ مسوولان هستیم…

نگارنده: علی عبداله زاده

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید