تاریخ: ۱۲:۴۲ :: ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
کلیه واکسنهای حوزه دام و طیور در داخل استان موجود است/ صادرات داروهای دامی از لرستان به کشورهای همسایه

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در خصوص تامین دارو و واکسن‌های دامی گفت: از اول تیرماه طرح واکسیناسیون تب‌برفکی در داخل استان برای ظرفیت دام سنگین بمدت یکماه شروع می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری سنگ‌نوشته، مصطفی زبردست در نشست مجازی با اصحاب رسانه استان، افزود: هدف از اجرای این طرح خدمت‌رسانی بصورت رایگان و ایمن‌سازی دامها در مقابل بیماری واگیردار تب برفکی است و کلیه واکسنهای حوزه دام و طیور در داخل استان موجود است.

وی اذعان داشت: در استان لرستان خوشبختانه دو مجموعه تولید داروهای دامی را داریم شامل مجموعه داروسازی بایر افلاک در شهرستان ازنا و شرکت اکسیر در شهرستان بروجرد که این دو مجموعه مراحل صدور پروانه و مجوز ساخت و تولید را زیر نظر دامپزشکی استان دریافت کرده و مراحل تولید دارو در آنها نیز توسط همکاران ما رصد می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان خاطرنشان کرد: به لطف خداوند متعال کیفیت محصولات دارویی در این دو مجموعه برابری می‌کند با نمونه های خارجی و حتی داروهای دامی خیلی از استانهای کشور از طریق لرستان تولید می شود.

زبردست تاکید کرد:حتی دو شرکت مذکور سابقه صادرات دارو به کشورهای همسایه را نیز دارند که از این نظر جز افتخارات مجموعه دامپزشکی استان محسوب می شوند‌.

وی تصریح کرد: تا به امروز با کمبود داروهای دامی در داخل استان مواجه نبوده‌ایم و ان‌شالله طوری برنامه ریزی کرده‌ایم‌ که تا پایان سالجاری هیچ مشکلی از نظر تامین داروهای دامی در داخل استان نداشته باشیم.

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان در رابطه با واکسن تب‌برفکی نیز تشریح کرد: همانگونه که مستحضر هستید بین دارو و واکسن تفاوت زیادی وجود دارد و برخی واکسنها وارداتی هستند.در حوزه واکسن تب برفکی در سال ۹۹ مشکلی نداشتیم الان هم برای ظرفیت دام سنگین به اندازه کافی واکسن فراهم شده است و در سردخانه دامپزشکی موجود است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید