گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۲:۴۸ :: ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
برگزاری جشن نسیم مهر در خرم آباد / با رویکرد حمایت از خانواده زندانیان

به منظور تشویق و ترغیب مردم نیکوکار برای کمک به خانواده‌های زندانیان، جشن «نسیم مهر» در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، اداره‌کل زندان‌های لرستان، جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان لرستان، تحت عنوان همایش نسیم مهر چهارشنبه یکم خرداد در تالار رستوران حامی برگزار شد.

ابراهیم علی‌پور، مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان خرم‌آباد در این مراسم به عملکرد سال گذشته این انجمن اشاره کرد و گفت: سال گذشته در مجموع ۴۱۶ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی توسط انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان لرستان جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: این رقم در مقایسه با سال ۹۶ بیش از دو برابر شده است.

وی اهدای سبد کالا، پرداخت کمک هزینه جهیزیه و کمک یه معاش خانواده‌های زندانیان را از دیگر اقدامات انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان خرم‌آباد برشمرد و گفت: با رایزنی به شهرداری خرم‌آباد به صورت مقطعی برای زندانیان دارای شرایط نیز اشتغال زایی صورت گرفته است‌.

حسین مهرداد، از اساتید جامعه شناسی و عضو انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان خرم‌آباد نیز در این مراسم خانواده را شریف‌ترین و پر برکت‌ترین نهاد اجتماعی برشمرد و گفت: خانواده مکانی دارای قداست است چراکه از دامن آن شخصی مانند پیغمبر درست می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم توانمندسازی و مهارت افزایی زندانیان و خانواده‌های آنان، تصریح کرد: انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان توانمندسازی را مدنظر خود قرار دهد.

مهرداد، تربیت را عمل عمدی یک انسان رشد یافته معنا کرد و افزود: خداوند برای خلقت نظم را بر وجود انسان حاکم کرد به طوری که درشبکیه چشم بیش از ۱۰۰ میلیون سلول برای تشخیص نور وجود دارد.

عضو انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان خرم‌آباد بر لزوم ورود خیرین و حمایت از خانواده‌های زندانیان تاکید کرد و افزود: خیران برای حمایت از زندانیان پیش قدم شوند.

وی با ذکر این مطلب که اگر می‌خواهیم به جنگ پیروز شویم باید به سلاح علم مسلح شویم، تصریح کرد: در قرآن کریم آمده است خداوند در بین کسانی که ایمان آوردند به کسانی که اهل علم هستند درجه می‌دهند.

مهرداد بر لزوم تربیت صحیح فرزندان زندانیان توسط خانواده‌های آنان تاکید کرد و افزود: ریشه مشکلات اجتماعی را باید در خانواده حل کرد این در حالی است که خانواده زندانیان وظیفه پدری و مادری را با هم انجام می‌دهند.

در این مراسم از فرزندان زندانیانی که دارای رتبه‌های برتر در مسابقات دینی و ورزشی بودند تجلیل و همچنین از مددکاران این عرصه تقدیر به عمل آمد.

بازگشت به خانه
برچسب ها: ,

پاسخی بگذارید