مدیرکل پست استان لرستان:
تاریخ: ۱۰:۱۶ :: ۱۴۰۰/۰۷/۱۷
۲۵۵ دفتر ای سی تی فعال در سطح روستاهای استان وجود دارد / در سالجاری بیش از ۶ میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شد

مدیرکل پست استان لرستان گفت: همانگونه که مستحضر هستید، نهم اکتبر برابر با هفدهم مهرماه روز جهانی پست است و از طرف کشورهای عضو اتحادیه جهانی پست برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که این روز را به پاس زحمات همکاران پستی سراسر دنیا تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، محمد ناظری در گفتگو با خبرنگار ما افزود: شرکت ملی پست و به تبع آن اداره کل پست استان لرستان در ایام کرونا با شعار پست تعطیل نیست باصرف نظر از تمام محدودیت‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی اعمال شده بو‌د به واسطه قرار گرفتن خدمات پستی در زمره خدمات ضروری و گروه اول در ایام کرونا با تمام ظرفیت و پتانسیل خود فعالیت داشت.

ناظری گفت: از ابتدای شروع بیماری کرونا تا پایان شهریورماه سالجاری بیش از ۶ میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شد و این بیانگر اینکه نقش بی‌بدیل مجموعه پست در بحث انجام وظیفه توام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی است.

وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مطلوب به فراخور نیاز جامعه اذعان داشت: در ایام کرونا بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی فقط در درگاه های اینترنتی شرکت ملی پست ایران داشتیم و به عبارتی دیگر هر کدام از این بسته‌ها محصولات و خدمات مربوط به نیازمندی‌های مردم هستند که پست با ارسال آن نیازهای همشهریان و هموطنان را تامین می‌کند.

مدیر‌کل پست لرستان توضیح داد: خدمات پست فقط به ارسال فیزیکی بسته محدود نمی‌شود و بلکه شهروندان و هموطنان می‌توانند در بستر فناورانه هر‌گونه محصول و یاخدماتی را بصورت الکترونیکی سفارش دهند و ما در بحث تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی با خود بازارها و کسب و کارها ارتباط داریم. در این زمینه شرکت ملی پست زیرساخت‌هایی در بستر فضای مجازی و بازارهای مجازی ایجاد کرده است که متقاضیان می توانید از طریق آن محصولات خود را در اقصی نقاط کشور به فروش برسانند.

محمد ناظری خاطرنشان کرد: این سرویس علاوه بر گردش مالی اینترنتی پویا،پاسخگوی نیاز جامعه ماست و این آمارها بیانگر حذف مسافرت‌های زائد درون شهری بین شهری و بین استانی است که کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد و نیز تاثیر بسزایی در کاهش و کنترل بیماری کرونا داشته و دارد.

ناظری تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، پست و خدمات آن می‌تواند به عنوان یک ابزاری در بحث کنترل شیوع این بیماری در دست صاحبان مشاغل و سایر سازمان ها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه خدمات شرکت ملی پست در ایام کرونا با جانفشانی پرسنل همراه بوده است، گفت: در این ایام به خاطر اعمال محدودیت‌ها در جامعه، حجم کار شرکت ملی پست تقریبا سه برابر شد و متاسفانه تعداد ۹۴ نفر از همکاران ما تا به امروز در حین خدمت به کرونا مبتلا شده‌اند وحتی شماری به علت جانفشانی که در شغلشان داشتند به خاطر ابتلا به این ویروس، جان خودشان را از دست دادند که برای این عزیزان آرزوی غفران الهی و رحمت واسعه الهی‌ را داریم.

مدیرکل پست لرستان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: با هدف توسعه خدمات پستی در استان لرستان ۷۵۵ نقطه دسترسی مردم به خدمات پستی را ایجاد کردیم که تا حد زیادی پاسخگوی نیاز روز مشتریان ما خواهد بود.

ناظری همچنین خبر داد: ۲۵۵ دفتر ای سی تی فعال در سطح روستاهای استان وجود دارد که روستاهای حومه و اطراف خودشان را خدمات می‌دهد و نیز در این بین با ایجاد ۸۳ نمایندگی پستی ۴۷ دفتر پیشخوان و ۳۷۰ صندوق معابر پستی در معابر شهری و روستایی استان لرستان همکاران بنده به استانی های عزیز خدمات ارائه می‌دهند.

محمد ناظری در بحث عملکرد شرکت پست استان اذعان داشت: طبق آخرین رتبه بندی که مربوط به پایان سال ۱۳۹۹ است، همکاران اداره کل پست استان لرستان توانستند، رتبه چهارم کشوری در بین ۳۶ اداره در سطح کشوری را از آن خود کنند و نیز در ۶ ماهه اول سال‌جاری، رتبه سوم کیفی را کسب نمودیم که خبر خوشحال کننده‌ای بود و نشان از توجه مردم به خدمات پستی و اعلام رضایت مشتریان از شرکت پست استان است.

وی خطاب به مسئولین استانی و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان عنوان کرد: ظرفیت و پتانسیل زیادی در مجموعه اداره کل پست استان لرستان وجود دارد و مدیران دستگاه‌های اجرایی با ارائه خدمات خودشان به ادارات کل استان‌ها نه تنها می‌توانند، دسترسی به خدمات و سرویس‌های اداری خودشان بالا ببرند بلکه می‌توانند در راستای شفاف‌سازی در راستای مبارزه با فساد اداری، تسهیل در ارائه خدمات مشتریان و ذینفعان خودشان استفاده بهینه را ببرند.

مدیرکل پست لرستان ابراز کرد: مجموعه پست لرستان آمادگی کامل دارد، برابر قوانین موجود در قانون برنامه ششم توسعه در خدمت همه ادارات وسازمانها باشد تا انشالله خدمات ارزشمندی در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد.

ناظری در خصوص کد پستی ۱۰ رقمی مربوط به اماکن استان لرستان نیز توضیح داد: اداره کل پست استان لرستان برابر وظیفه‌ای که دارد فرآیند ایجاد، نگهداری و به‌روزرسانی اطلاعات کد پستی در همه حوزه‌های شهری در همه ابعاد تجاری، اداری، مسکونی و‌ … را بر عهده دارد و در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار کدپستی در بانک اطلاعاتی ما موجود است.

وی در همین راستا افزود: اما آنچه که مطالبه هم استانی های عزیز است، ایجاد پلاک‌های کدپستی و هموطنان عزیز است که مطالبه‌ای جدی است و در خصوص ایجاد پلاک‌های کدپستی و نصب آن بر سردر اماکن و خصوصا منازل اعلام می‌کنیم: ساخت کد پستی ۱۰ رقمی ونصب آن در جغرافیای شهری بر عهده شهرداری‌ها و در محدوده روستاها بر عهده دهیاران عزیز است.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید