گروه: برگزیده / خبر
تاریخ: ۱۳:۵۰ :: ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
تامین آب پایدار ۸۷۶ روستای سیل زده لرستان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از پایدار شدن منابع آب ۸۷۶ روستای سیل زده در لرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری سنگ نوشته، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از پایدار شدن منابع آب ۸۷۶ روستای سیل زده در لرستان خبر داد.

مهندس علیرضا کاکاوند در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما در لرستان گفت: در سیل اخیر لرستان ۹۶۴ روستا با قطعی آب و تخریب خطوط انتقال یا مشکل در تامین آب شرب مواجه شدند که با تلاش های شبانه روزی مشکل این روستاها در کمتر از دو هفته رفع شد.

وی تصریح کرد: شرکت آبفار لرستان برای تامین منابع آب پایدار این روستاها در تلاش است و تنها ۵۶ روستا در شهرستان پلدختر و ۳۲ روستا در شهرستان چگنی برای تامین آب پایدار مشکل دارند.

وی افزود: این تاخیر نیز به دلیل کمبود اعتبارات بوده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، مشکل این روستاها نیز در کمترین زمان ممکن رفع می شود.

وی در خصوص آبرسانی سیار به برخی روستاهای استان نیز اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ روستا با تانکر سیار آبرسانی می شود که با افزایش گرما پیش بینی می شود در ماههای آینده این تعداد افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در مجموع دو مرحله سیل لرستان بیش از ۲۶۲ میلیارد تومان به تاسیسات لرستان خسارت وارد شده که متاسفانه تاکنون تنها ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

کاکاوند در ادامه با اشاره به قطع آب برخی روستاها نیز گفت: برخی روستاهای حاشیه کشکان به دلیل عبور ماشین آلات کشاورزی و یا قطع برق با قطعی آب همراه می شوند که ایین موضوع موجب بروز مشکلات برای روستاییان می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در ادامه افزود: بر اساس درخواستهای مردمی در طول سال گذشته، برای سال جاری ۲۷۰ روستا را در برنامه اجرا ء قرار داده ایم که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این روستاها را در برنامه اجرایی قرار دهیم.

وی با اشاره به ۴ پروژه ملی و استانی فاضلاب در روستاهای استان نیز گفت: دو پروژه فاضلاب روستایی نیز در روستاهای دربند ازنا و چمن سلطان الیگودرز با تسهیلات بانک جهانی و با پیشرفت ۷۰ درصدی در دست اجرا است که با برنامه ریزی انجام شده تا پایان تابستان جاری به بهره برداری می رسد.

وی شاخص بهره مندی روستاهای لرستان را از طرح های آبفار ۸۱ درصد عنوان کرد و اظهار داشت: شاخص بهره مندی در روستاهای کشور ۷۴ درصد است.

وی تصریح کرد: با اجرای پروژه در ۲۷۰ روستای یاد شده، شاخص بهره مندی در لرستان به بیش از ۸۵ درصد می رسد.

بازگشت به خانه

پاسخی بگذارید